10 КРАЇН, ЩО ДОСЯГАЮТЬ ПРОГРЕСУ В ЗАХОДАХ З КЛІМАТУ У 2023 РОЦІ
Більше ніж через рік після незаконного вторгнення Росії в Україну та енергетичної кризи, що виникла внаслідок цього, ЄС досяг значного прогресу у прийнятті політики, яка, якщо її ефективно впровадити, призведе до скорочення викидів, що перевищить ціль NDC — це означає, що ЄС повинен висунути посилена ціль. Однак постійні інвестиції в нову інфраструктуру викопного палива, особливо LNG-термінали та газопроводи, підривають зусилля ЄС щодо декарбонізації. CAT оцінює загальні кліматичні заходи ЄС як «недостатні».
У сукупності ухвалення більшості нормативних актів, запропонованих у пакеті «Придатний до 55 років», і плані RePowerEU (перерахованому нижче) скоротять викиди на 60–61% нижче рівня 1990 року до 2030 року (включно з LULUCF), щонайменше за нинішні показники блоку. Ціль 55%. Основні заходи включають:
Посилення цільових показників скорочення викидів з 43% до 63% нижче рівня 2005 року в його Схемі торгівлі викидами (EU ETS), яка націлена на викиди електроенергії, промисловості та авіації;
Підвищення обов’язкових цільових показників скорочення викидів з 30% до 40% у секторах, на які поширюється Регламент про розподіл зусиль: будівництво, транспорт і сільське господарство;
Розширення сфери дії EU ETS для включення будівель і транспорту в паралельну схему з 2027 року;
Підвищення цільової частки відновлюваної енергії до 2030 року з 32% до 42,5% з додатковою попередньою цільовою метою довести її до 45%;
Посилення своїх цілей щодо енергоефективності, включаючи цільові показники споживання енергії, які не повинні перевищувати 763 Мтне; і
Збільшення обсягів землекористування та лісового господарства знизиться до 310 Мт CO2e.
Однак, всупереч позиції, прийнятій у жовтні 2022 року напередодні COP27, ЄС досі не подав оновлений NDC, який би відображав його нову політику.
Щоб продовжувати покращувати свою кліматичну діяльність, ЄС повинен:
Припиніть інвестувати в додаткові потужності СПГ і зосередьте свої зусилля на переході на відновлювані джерела енергії,
Надішліть додаткове оновлення до свого NDC, підвищивши свою внутрішню ціль принаймні до 1,5°C глобального рівня з найменшою вартістю, щонайменше або 61% без урахування. LULUCF нижче рівня 1990 року до 2030 року,
Істотно збільшити свої внески у фінансування клімату та оновити свою стратегію для досягнення цілі чистого нуля.
Наразі ЄС готує свою мету до 2040 року згідно із своїм Законом про клімат, який буде представлено у 2024 році. CAT вважає, що ЄС має висунути ціль скорочення внутрішніх викидів до 2040 року принаймні на 80% нижче рівня 1990 року (за винятком ЗЗЗЛГ) для досягнення його мінімальний внесок під 1,5°C глобальні шляхи найменших витрат. Однак, щоб отримати справедливу частку внеску на 1,5 °C, ЄС повинен підтримати значно більше скорочення викидів і відповідно збільшити свою обіцянку фінансування клімату.
Очікуване повернення до вугілля не відбулося взимку 2022/2023 років, і блоку вдалося скоротити споживання викопного газу, вийшовши з зими з більшою кількістю запасів викопного газу, ніж у попередні роки. Тим не менш, він продовжує реалізувати свої плани розширення СПГ, ризикуючи блокуванням вуглецю та підриваючи глобальні кліматичні дії.
Загальний рейтинг
CAT оцінює кліматичні цілі, політику та фінансування ЄС як «недостатні». Оцінка «Недостатньо» вказує на те, що кліматична політика та зобов’язання ЄС потребують суттєвих покращень, щоб узгодити з Паризькою угодою обмеження температури в 1,5°C. Ціль ЄС до 2030 року NDC, а також його політика та дії відповідають потеплінню на 2 °C у порівнянні з змодельованими внутрішніми шляхами. ЄС також не виконує своїх справедливих внесків у боротьбу з кліматом.
Щоб підвищити свій рейтинг, ЄС має посилити ціль скорочення внутрішніх викидів щонайменше до 61% (за винятком LULUCF) нижче рівня 1990 року, прийняти політику, необхідну для досягнення цієї мети, і значно збільшити свою підтримку кліматичних заходів у країнах, що розвиваються.
Політика та дії проти змодельованих внутрішніх шляхів
Ми оцінюємо політику та дії ЄС як «майже достатні». Верхня межа діапазону прогнозованих викидів нашої політики та дій базується на політиці, повідомленій державами-членами станом на березень 2022 року, яка призведе до скорочення викидів приблизно на 35% (без LULUCF) нижче 1990 року до 2030 року. Нижня межа Діапазон базується на політиці, прийнятій на рівні ЄС, включаючи цільові показники відновлюваної енергетики (42,5%) та енергоефективності, які призведуть до скорочення викидів на 55% (за винятком LULUCF). Якщо врахувати розширений поглинач LULUCF, чисті викиди в ЄС зменшаться на 60%, в результаті чого ЄС перевищить ціль скорочення викидів «щонайменше на 55%». Розгляд індикативної цілі відновлюваної енергії (ще 2,5%) до 2030 року зменшує викиди ще більше до 57% (без LULUCF) і 61% (включаючи LULUCF).
Наприкінці 2022 та на початку 2023 року ЄС вніс зміни до своїх ключових кліматичних норм, ухваливши більш жорсткі цілі, зокрема:
Збільшення до 2030 року цільового показника скорочення викидів за схемою торгівлі викидами ЄС (EU ETS) з 43% до 62% нижче рівня 2005 року.